[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mau74
    Drive
    • 2011
    • 56

    Dla osób które będą odbierać dopiero swoje nowe auta proponuję nie podpisywać PROTOKOŁU ODBIORU samochodu zanim się nie obejrzy fury i przy pomocy zwykłej miarki zmierzyć prześwit na tyle (mierzymy przypomnę od środka osi koła do najwyższego punktu nadkola ), jak dupa siedzi nie odbierać samochodu dopóki nie zrobią z tym porządek.Ja jestem po wymianie sprężyn, i okazało sie że wymienili na te same, ASO się tłumaczy że nie mieli zgody na wymianę na twardsze (SAP sądził że fabryczne sprężyny są wadliwe i zalecił wymianę na takie same) , i jest tak jak było, poszło pismo znów do SAP odpisali że skonsultują się z ASO, także masakra.
    Kolego Romecky81 twardsze sprężyny zakładają , ale tylko w przypadku montażu instalacji gazowej na etapie produkcji w fabryce, i chyba na razie trzeba poczekać aż przyjdzie auto i działać na etapie odbioru.

    Komentarz

    • Romecky81
      Ambiente
      • 2011
      • 105

      Łatwo to wiadomo, że nie będzie - zawsze będzie tłumaczenie, że to tak ma być, bo gaz, butla, itp (jak to koledzy opisywali wcześniej). Mimo to pozwolę sobie zasygnalizować problem u swojego dealera - zaznaczę, że przyjadę po odbiór z miarką Zapewne dużo daje jak Klient jest wyedukowany i ciemnoty nie da sobie wcisnąć. Dodatkowo przecież wiadomo, że mogą "na zapas" załatwić sobie sprężyny do dowolnego modelu z placu. Niech kombinują! Przypuszczam, że większość Klientów i tak śmiga "motorówką" i nic z tym nie robi...

      Komentarz

      • Rosomak
        L&K
        • 2011
        • 1365
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez mau74
        i okazało sie że wymienili na te same, ASO się tłumaczy że nie mieli zgody na wymianę na twardsze
        Jakie mają oznaczenie barwne twardości, te kropki??? Ile i jakich kolorów?
        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

        Komentarz

        • Jaroslav92525
          Rider
          • 2009
          • 358
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez Romecky81
          Czy problem występuje w każdym z aut? Czy może "nowe" zamówione i wyprodukowane po jakiejś dacie są już poprawione?...
          Ja sądzę że tutaj kryterium może być data produkcji auta: wczoraj z ciekawości dokonałem pomiaru u siebie po raz drugi - LPG max (41litrów)., noPb 3/4 do tego koło zapasowe w bagażniku... Wysokość zmierzona to 38 cm. Dzień wcześniej przy zbiorniku z 10 litrami LPG auto było wyższe o 3 milimetry. Więc chyba nieźle jak na 2.5 roku używania auta (data produkcji 09.2009r) ? Możliwe jest że wraz z postępującymi oszczędnościami fabryka zaczęła stosować tańsze (gorsze) elementy. A teraz to wszystko odbija się czkawką... Dodam jeszcze że instalację miałem zakładaną u dilera więc nie "fabryczną" i na mocniejsze sprężyny raczej liczyć nie mogłem.
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz

          • patrykL
            Rider
            • 2009
            • 588

            twardosc, czyli kropki i inne takie tam, zaleza od indywidualnego wyposazenia, wiec u kazdego moga byc inne

            Komentarz

            • Audioza
              Classic
              • 2011
              • 22

              Ja również jestem już po wymianie sprężyn. Wszystko trwało od momentu zgłoszenia do wymiany sześć dni (w poniedziałek pomiar, w czwartek decyzja, w sobotę wymiana).
              Serdeczne podziękowania dla Pana Marcina z Carsed Stojadła (auto kupowane u Kuby z Carsedu). Pomiar przed wymianą 361mm, po wymianie 397mm (1/4 pb, gazu brak).
              Serwis nie robił żadnych problemów z pomiarem oraz wymianą, bardzo miło i szybko.
              Założone mam sprężyny o oznaczeniu 1 pasek biały 3 paski żółte, fabrycznie były z jednym paskiem białym.
              Przed wymianą jak wiozłem z tylu jedna osobę to przy większych garbach aż było strach przejechać, na poprzecznych przełomach (zagłębienia) to tył dobijało aż dupa bolała :lol:
              Po wymianie inne auto, garby pokonuje się bez żadnego strachu i nie buja tak tyłem na zakrętach przy większej prędkości.

              Komentarz

              • Gaber
                Ambiente
                • 2011
                • 201

                Jutro wymiana. Ostatecznie ASO uznało wymianę 100% bezpłatną. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Podczas ustalania terminu dostałem informację że wymiana potrwa 2h. W waszm przypadku trwało to połowę krócej.

                Komentarz

                • tstark
                  Drive
                  • 2011
                  • 47
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Gaber
                  Jutro wymiana. Ostatecznie ASO uznało wymianę 100% bezpłatną. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Podczas ustalania terminu dostałem informację że wymiana potrwa 2h. W waszm przypadku trwało to połowę krócej.
                  u mnie też umawiane było na 2h a operacja zakończyła się sukcesem po 40-50 minutach... to nie zespół ferrari
                  W trakcie katowania maszyny...

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Bo to nie jest pit-stop F1 tylko ASO, gdzie dajesz klucze, co pewnie zajmie juz 20minut, a potem auto gdzies pojedzie i za godzine ktos laskawie podniesie auto w gore i cos zacznie robic i moze wyjsc i 4 godziny
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • pandzik
                      RS
                      • 2011
                      • 2254
                      • Seat

                      Zamieszczone przez Audioza
                      Po wymianie inne auto, garby pokonuje się bez żadnego strachu i nie buja tak tyłem na zakrętach przy większej prędkości.
                      Ot to. Ja też wyczuwam różnicę w szybko pokonywanych zakrętach. Mam nadzieje, że zimą auto będzie sie lepiej prowadziło bo zeszłej to była katorga.

                      Komentarz

                      • mau74
                        Drive
                        • 2011
                        • 56

                        Dziś dzwonili z ASO i jestem umówiony na kolejny "zabieg" bo ostatnio wymienili sprężyny ale na takie same jakie były i nic to nie dało, teraz mają założyć jakieś dodatkowe sprężyny i ma być ok, ciekawe co to za sprężyny może podobne do tych

                        Komentarz

                        • Seba79_Szczecin
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 231

                          Jestem po wymianie sprężyn. Wymiana w 100% bezpłatna. Auto z nowymi twardszymi sprężynami prowadzi się nieco lepiej, nie buja, no i przejazd przez progi bez stresu. Wymiar od osi koła do nadkola 395mm.
                          Gdy wszyscy myślą, że się czegoś nie da zrobić, wtedy pojawia się ten który nie wie, że się nie da i to robi.

                          nasze auta: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50170

                          Komentarz

                          • Rosomak
                            L&K
                            • 2011
                            • 1365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Seba79_Szczecin
                            Jestem po wymianie sprężyn. Wymiana w 100% bezpłatna. Auto z nowymi twardszymi sprężynami
                            jakie mają oznaczenie barwnych kropek?
                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              Zamieszczone przez pandzik
                              Zamieszczone przez Audioza
                              Po wymianie inne auto, garby pokonuje się bez żadnego strachu i nie buja tak tyłem na zakrętach przy większej prędkości.
                              Ot to. Ja też wyczuwam różnicę w szybko pokonywanych zakrętach. Mam nadzieje, że zimą auto będzie sie lepiej prowadziło bo zeszłej to była katorga.
                              Praktyka i teoria mówią, że im bardziej ślisko tym lepiej sprawdza się zawieszenie miękkie. Im bardziej ślisko tym miększy zawias.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • adamusek
                                Rider
                                • 2010
                                • 331

                                ja w czwartek mialem pomiar 357 i 360 mm i czekam...
                                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                Ostrzega Yanosik
                                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                Komentarz

                                • pandzik
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2254
                                  • Seat

                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Praktyka i teoria mówią, że im bardziej ślisko tym lepiej sprawdza się zawieszenie miękkie. Im bardziej ślisko tym miększy zawias.
                                  Taa. Moim zdaniem praktyka i teoria mówią o dobrze zestrojonych zawieszeniach, a czy miękkich, czy twardych to już inna sprawa. Jeśli w O2 mamy z przodu twardo a z tyłu nie wiadomo co , to to chyba nie jest przykład dobrze zestrojonego zawieszenia.

                                  Moim zdaniem auto prowadzi sie zdecydowanie lepiej po wymianie sprężyn.

                                  Komentarz

                                  • bociek_b
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 37

                                    Po odmowie ASO, reklamacja w SAP. Dzisiaj tel, :szeroki_usmiech że będzie wymiana.

                                    Komentarz

                                    • PPrzemek
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 87

                                      a mnie Emida Ruda Slaska olała i właśnie piszę pismo do SAP...
                                      Pozdrawiam
                                      Przemek

                                      Komentarz

                                      • Seba79_Szczecin
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 231

                                        mkania777, jeszcze nie zlokalizowałem tych oznaczeń. Zrobiłem jakieś nieudolne zdjęcia ale nie widać na nich żadnych oznaczeń. Jedyne co to srebrna naklejka z logosami VW, Audi i Skody. Spróbuję jeszcze raz pstryknąć fotki.
                                        Gdy wszyscy myślą, że się czegoś nie da zrobić, wtedy pojawia się ten który nie wie, że się nie da i to robi.

                                        nasze auta: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50170

                                        Komentarz

                                        • gstawiak
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 27

                                          Po przeprawie z ASO - posłuchałem was i napisałem pismo do SAP. W ogóle nie miałem nadziei że coś z tego będzie aż tu dziś przyszedł mail że będzie bezpłatna wymiana sprężyn na twardsze także naprawdę warto od razu pisać do SAP a nie tracić czas w ASO.

                                          Komentarz

                                          • Gaber
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 201

                                            Czy po wymianie sprężyn mieliście sprawdzaną zbierzność?
                                            Tył ma regulowaną zbierzność a wyciągnięcie sprężyny wiąże się z odkręceniem dolnego wachacza.

                                            Komentarz

                                            • mau74
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 56

                                              Ja w końcu jestem zadowolony po dołożeniu dodatkowych sprężyn wspomagających jest ok, przy połowie zbiornika gazu i paliwa wymiar wynosi 397mm.Za pierwszy razem jak opisywałem wcześnie założyli te same sprężyny tłumacząc że SAP nie wyraził zgody na twardsze sprężyny bo zmieniłaby się charakterystyka zawieszenia i trzeba byłoby wymienić również amortyzatory i nic to nie dało i musiałem znowu pisać do SAP, ale szybko była decyzja o dołożeniu tych sprężyn dodatkowych i jest dobrze. Swoją drogą ciekawe dlaczego innym osobom SAP zlecał wymianę na twardsze sprężyny, a u mnie dali te dodatkowe. Zrobiłem zdjęcie jak one wyglądają.
                                              Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                                              Komentarz

                                              • ww991
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 82

                                                Oryginalne wzmacniane sprężyny do Octavii 2 Tour mają trzy żółte kropki i jedną białą oraz numer katalogowy 1K0 511 115 BF

                                                Komentarz

                                                • Yarwa
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 915
                                                  • BMW

                                                  ja dziś byłem na wymianie. Sprawa trwala chyba 1,5 miesiaca od kiedy zgłosiłem problem. Akurat u mnie SAP po otrzymaniu zapytania z serwisu problemu nie robił i zadeklarował wymianę (trwało to 2tygodnie). NA sprężyny czekałem miesiąc. Podczas wymiany zobaczyłem jakie dostałem nowe sprężyny. Okazało się, że mają takie same kropki jak moje. A dokładniej 1 biała i 2x żółta (1K0 511 115 BE). Wiedziałem że to nic nie da. No i po wymianie wyszło na moje. Pomierzyłem i nie przyjąłem naprawy, ponieważ pomiary wykazały takie same wartości jak podczas zgłoszenia problemu - a więc nie został rozwiązany. Serwis ma się kontaktować z SAP i mają mnie informować co dalej. Też usłyszałem, że traka decyzja SAP, że skoro zgłoszone jest że coś nie tak ze sprężynami to wymieniają na takie same, co IMO w tym przypadku jest bez sensu i nie logiczne. Ale nic cierpliwie czekam. Dla potomnych jakby ktoś był ciekaw to poniżej zamieszczam spis możliwych sprężyn z oznaczeniami kolorów:

                                                  1K0 511 115 BC - 1x biała - PR-1JA+0YC

                                                  1K0 511 115 BD - 1x biała, 1x żółta - PR-1JA+0YD

                                                  1K0 511 115 BE - 1x biała, 2x żółta - PR-1JA+0YE

                                                  1K0 511 115 BF - 1x biała, 3x żółta - PR-1JA+0YF

                                                  1K0 511 115 BG - 1x biała, 1x pomarańczowa - PR-1JA+0YG

                                                  1K0 511 115 BH - 1x biała, 2x pomarańczowa - PR-1JA+0YH

                                                  1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy - PR-1JA+0YJ

                                                  1K0 511 115 DF - 1x biała, 1x zielona, 1x brązowy - PR-1JA+0YK

                                                  1K0 511 115 BL - 1x biała, 2x zielona - PR-1JA+0YL

                                                  1K0 511 115 BM - 1x biała, 3x zielona - PR-1JA+0YM

                                                  Oznaczenia 0YC do 0YM traktują o klasie obciążenia, która jest podawana od 3 do 12 (cokolwiek to znaczy i jak to wygląda wzgledem konkretnych modeli octy to nie wiem).

                                                  Komentarz

                                                  • tstark
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 47
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Troche pogubiłem się z tymi oznaczeniami, czyli wychodzi na to że powinno być 3 x żółta i 1 x biała co oznacza że mamy sprężyny o zwiększonej twardości? Widziałem też że niektórzy mają dodatkowo dołożone niebieskie sprężyny a czarne mają oznaczenia 2 x żółta i 1 x biała, to też jest dobrze (niejako zestaw, standardowa sprężyna wzmocniona niebieską)?

                                                    W sumie opierałem sie na pomiarach po wymianie i ozaczenia mają dla mnie sprawę drugorzędną, ale wrodzona ciekawość każe mi to zweryfikować...
                                                    W trakcie katowania maszyny...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...